Saturday, May 29, 2010

makanan kucing...

gud morning...

Arini saya nak bercerita pasal makanan kucing. Lama jugak tak masuk blog ni. huhuhu...
Ok la, di sebabkan saya ada 2 ekor anak kucing yg sgt kuat makan, saya kena la membuat satu keputusan yang bijak. hehehe...
Semalam g pet shop dekat bangi, Mesra Pet Shop... muslim pet shop, mmg tak de anjing so selamat dah bersih. Setelah berbincang saya membuat keputusan tuk beli yg 15kg...bila sampai tuk kitten ada yg 9kg ++... 9,017kg...(tak paham) and saya assume 9kg... Banyak kan? Berat plak tu...Kucing2 saya ni kalo 1kg tak sampai pun 2minggu. So 2kg= 1 bulan. And 9kg = 4.5 bulan... boleh la save dlm RM30... Saya beli iams pek purple tu (kitten).
Bila dah balik kena la cari bekas tuk simpan... saya masuk dalam balang tak nak kasi lemau sebab kucing2 ni tak makan makanan yg lemau. dapat dlm 7-8 balang jugak.. Tp selespas di re-pack rasanya mack tak sepat 4 bulan pun...mcm mana ni? sikit la dlm pek tu... tp tak pe...lpas 4 bulan saya update lg...hahaha... Saya beli pek tu RM 145.00 and selepas diskaun dpat la RM 137.00.

No comments: