Monday, January 10, 2011

Harga Emas

Selamat tahun baru 2011...

Rasanya belom ada entry 2011... cerita pasal new year next entry la... ni citer lain..
baca kan title tu.. "HARGA EMAS" ok..bukan warga emas..

Fuhhh...tajuk bukan main kan... Jujur la nak bgtau saya bukan tahu menahu sgt pasal harga emas..
Tp sejak dua tiga menjak ni selalu jugak la amek tahu sebab nak beli...
Apa yg saya perhatikan..harga emas ni tk kan turun la.. naik je... hisyh..harga yg menguntungkan org yg bnyak emas...terutama emas simpan..tp menyusahkan org yang kurang berkemampuan..seperti saya ini...muahahaha

Last 2 month rasanya, saya ada beli emas... saja la kan.. org cakap ada duit beli emas..simpanan masa depan jugak tu... time tu harga emas pasaran lebih kurang RM151.00/grm.. Mahalkan..
2-3minggu lepas tu sedara pulak g beli...naik sikit dah.. and today ada sedara g kedai emas harga dag jd RM 161.00/grm... uwaaaa :((

Kenapa emas ni makin mahal?
Sape yg control harga emas?

nanti saya dpt jawapan saya akan sambung entry.

So kepada sesiapa yg ada hajat untuk beli emas, and dh ada bajet...sila la beli skrg sebelom lg naik... tengok pada gaya emas ni boleh cecah RM200.00/grn tahun 2011 ni...

No comments: